Vizitează-ne la Clinică
Str. Caracal, nr.3, Cluj Napoca
Contactează-ne
+40 753 679 840
Detalii francizare
contact@explore-med.ro
Orar Clinică
L - V: 07:00 - 20:00

Beneficiile Masajului

O să vă prezint un top cu beneficiile, rolul și rezultatele masajului ca obicei săptămânal în viața voastră, anteprenor, elev, student sau angajat.

1.Intensifică circulația, iar organismul furnizează mai mult oxigen și substanțe nutritive în țesuturi, organele vitale devin astfel mai energice (proactiv), iei decizii mai bune(mai rapid și idei de succes) având o circulație îmbunătățită/creier oxigenat.

2.Eliberează endorfine (analgezice naturale ale corpului) – pur și simplu devii mai FERICIT, ceea ce face ca cei din jurul tău, familie, prieteni, angajați, colegi să aibă alături un om cu resurse nelimitate.

3.Calmează durerile celor care suferă de migrene și scade probabilitatea necesității medicamentelor – un dublu WIN-WIN în posibilitatea de a fi 101% concentrat la ceea ce faci zilnic și neadministrarea de posibile calmante.

4.Scurtează travaliul femeilor însărcinate, ameliorează depresia, anxietatea și grăbește recuperarea; acasă, în școală, la locul de muncă.

5.Ultimul beneficiu din topul nostru îl reprezintă bucuria declanșată de masaj: pentru că implică un confort, un sentiment de grijă, de plăcere, de respect care ți-l porți, caracteristici determinante succesului și unui om succes.

Mult sport în tot ce faceți!

Refacere sportivă prin înot

Înotul, un sport pentru toată lumea.

Înainte de toate am să precizez că pentru cei care practicați sport de perfomanță sau de masă de cel puțin 4-5 ori pe săptămână, 1-2 vizite la bazin pe termen lung poate evita vizita la cabinetul nostru medical. Puteți preveni accidentările care apar de la rulaj, suprasolicitări și lipsa metodelor de refacere dupa efort.

Înotul este unul dintre sporturile care pot fi practicate de majoritatea persoanelor fără a se lua în considerare vârsta, deoarece în apă apare un impact redus asupra diferitelor părți ale corpului, reducându-se la maxim tensiunea asupra oaselor și articulațiilor.
De exemplu, în cazul alergatului, impactul este destul de puternic asupra articulațiilor, în special asupra călcâielor și genunchilor, datorită greutății corpului și a forței gravitaționale. Totuși, în apă acest lucru nu se petrece, deoarece gravitatea este diferită.

Contrar opiniilor unor persoane, înotul poate fi practicat în multe moduri diferite și care se pot adapta necesităților individuale ale fiecărei persoane. În majoritatea piscinelor publice se organizează diverse cursuri de gimnastică acvatică sau aqua fitness, care sunt foarte diferite de clasicele cursuri de înot. De asemenea, se organizează și cursuri speciale pentru femeile însărcinate, pentru bebeluși, pentru persoanele în vârstă sau cu dizabilități, etc.

În plus, în ultimii ani varietatea tipurilor de exerciții a crescut odată cu activitățile terapeutice, de exemplu, pentru compensarea problemelor de la nivelul coloanei vertebrale (hiperlordoză, hipersifoză, scolioză, hernii de disc, etc.), sau diverse afecțiuni cardiace, circulatorii, artroză, artrită și obezitate.

O altă activitate care se realizează în piscină și care câștigă tot mai mulți adepți este Aquagym-ul, care, pe lângă faptul că este foarte tonifiantă, oferă o multitudine de beneficii, atât fizice, cât și psihice.

Fără îndoială, toate sporturile aduc numeroase beneficii pentru sănătatea noastră, cu condiția să fie practicate într-un mod corespunzător. Totuși, înotul se remarcă printre alte sporturi deoarece are anumite caracteristici speciale pe care nu le au alte tipuri de exerciții aerobice.

Cele mai importante beneficii ale înotului sunt următoarele:
– Oferă o incredibilă rezistență cardiopulmonară;
– Stimulează circulația sanguină;
– Ajută la menținerea unei tensiuni arteriale stabile;
– Reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare;
– Dezvoltă majoritatea grupelor musculare (mai mult de două sferturi din toți mușchii din întregul corp);
– Întărește țesuturile articulare prevenind posibile leziuni;
– Facilitează eliminarea secrețiilor bronșice;
– Îmbunătățește postura corporală;
– Dezvoltă flexibilitatea;
– Înlătură tensiunile și stresurile;
– Generează stări emoționale pozitive;
– Combate stările de anxietate și simptomele de depresie;
– Relaxează tensiunile musculare;
– Stimulează creșterea și dezvoltarea fizico-psihică;
– Îmbunătățește dezvoltarea psihomotorie;
– Favorizează stima de sine.

Despre înotul terapeutic:

Mai ales în ultimii ani a crescut numărul recomandărilor din partea terapeuților pentru adaptarea celor mai variate terapii pentru tratarea unor patologii specifice precum:
– Astm;
– Dureri musculare și articulare;
– Hernie de disc și lombalgii;
– Stres cronic;
– Diete de slăbire;
– Dizabilități fizice și motorii;
– Autism.
A face exerciții în apă permite o libertate a mișcărilor care permite chiar realizarea unor posturi care nu pot fi realizate la sol. În plus, exercițiile în apă au și efecte psihologice benefice, deoarece s-a constatat că în contact cu apa, majoritatea persoanelor se relaxează și se detensionează mult mai rapid și mai ușor.

Posibilitățile de vindecare cu ajutorul apei sunt mult mai mari și pot fi tratate diverse patologi. Chiar și în cazul unor afecțiuni sau boli grave s-au înregistrat rezultate notabile în cazul terapiei cu apă. De exemplu, persoanele cu paralizie cerebrală, miopatii grave, sau copiii care suferă de autism pot beneficia în urma înotului, practicat întotdeauna sub supraveghere medicală.

Practica regulată a acestui sport face ca mușchii respiratorii să devină mai elastici și mai mobili. În consecință, plămânii devin capabili să preia o cantitate mai mare de aer, ceea ce înseamnă un aport mărit de oxigen pentru toate celulele corpului. În același timp, eliminarea aerului viciat din plămâni este mult mai eficientă. Plămânii sunt organe elastice care depind, pentru buna lor funcționare, de capacitatea de contracție și expansiune a mușchilor din peretele toracic. Acești mușchi devin mai puternici și mai rezistenți atunci când sunt antrenați în cadrul unui sport acvatic practicat în mod regulat.

Recomandări:

Nu în ultimul rând, este important să subliniem faptul că pentru a obține beneficiile menționate anterior este necesar să se ia în considerare următoarele aspecte:

Realizați o examinare medicală înainte de a începe activitatea fizică respectivă pentru a vă asigura că puteți practica acest tip de exercițiu. Un medic specialist ne poate recomanda tipul de exerciții de care avem nevoie, precum și intensitatea cu care le putem realiza.
Un alt aspect important este acela că fiecărei vârste îi corespunde o anumită temperatură a apei; de exemplu, în cazul bebelușilor temperatura apei va fi diferită decât în cazul adulților. De asemenea, este foarte important să se cunoască nivelele de clorurare și ph-ul apei, mai ales în cazul persoanelor mai sensibile sau care au diverse afecțiuni de sănătate. Totodată, constanța și perseverența în cazul realizării oricărui tip de sport, inclusiv a înotului este un aspect cheie pentru a obține beneficii pe termen lung pentru sănătate.

EXploreMed este aproape de tine, oriunde, oricând!

Sportul, kinetoterapia profilactivă și dezvoltare

Sportul și mișcarea fizică în viața copilului oferă multiple beneficii, nu doar la nivel de dezvoltare fizică armonioasă, ci și la nivelul socializării și al sănătății pe termen lung.

Din studiile noastre în timpul activității sportive cu copilași prin programul „KinetoKid’’, colegul nostru Lucian Valea, kinetoterapeut și fondator EXploreMed, ne împărtășește următoarele.

O activitate fizică constantă (2-3-5 ori pe săptămână), începută de la vârsta de 3-4 ani are un rol de profilaxie foarte important. Întărește imunitatea, previne îmbolnăvirile, previne obezitatea, ajută la dezvoltarea corectă a musculaturii, întărește sistemul osos, ajută la formarea unei posturi corecte (previne deficiențele de postură, scolioze, cifoze etc.) și nu în ultimul rând, echilibrează sistemul endocrin al copilului. Pe lângă aceste efecte asupra organismului, are un rol la fel de important în dezvoltarea mentală și psihică sănătoasă. Sportul practicat de la o vârstă fragedă ajută la dezvoltarea creativității, îmbunătățește coordonarea și relația copilului cu alți copii și adulți.

În societatea de azi, mulți părinți se gândesc să își înscrie copiii la un club sportiv de la cele mai fragede vârste. Înainte de a lua aceasta decizie, gândiți-vă însă dacă cel mic este pregătit din punct de vedere fizic și emoțional. Înscrierea timpurie la un sport poate crea frustrări și neplăceri care se vor transforma ulterior în apatie pentru mișcare și îndepărtarea copilului de la sportul organizat.

Deși există o serie de sporturi potrivite și pentru preșcolari (înotul, dansul sportiv), copiii își dezvoltă abia pe la vârsta de 6-7 ani abilitățile fizice și psihice necesare pentru a asculta indicațiile unui antrenor și a înțelege regulile unui sport. De exemplu, un concept simplu pe care copiii îl înțeleg abia când ajung la grădiniță sau în clasa I este de a pasa mingea pe rând. Copiii pot avea activitate fizică și la vârste mai mici, dar sportul trebuie să fie axat mai mult pe ideea de joacă și distracție și mai puțin pe competiție.
Datorita echipei multidisciplinare ExploreMed, alături de care implementăm programul KinetoKid în școli și grădinițe, psihoterapeutul Simona Pașca și Claudia Sofinet ne împărtășesc următoarele:

“Un copil care face sport în mod constant este optimist, energic, activ, învață să fie un luptător, să facă față cu brio atât succeselor, cât și eșecurilor care se pot întâmpla pe orice pe plan al vieții. Maturizarea emoțională este mai rapidă la astfel de copii, deci vor beneficia de un echilibru psihic mai stabil pe termen lung.” ne spune psihoterapeutul, Simona Pașca.
Ea ne-a mai spus că prin sport, cei mici învață să fie organizați, să-și stabilească mai bine prioritățile, să-și exerseze curajul și perseverența care în timp devin calități ale copilului pe care le va aplica și în alte planuri ale vieții sale.

Iată și alte recomandări din partea psihoterapeutului Claudia Sofinet:
1.Îndrumarea copiilor către un sport care sa devină o activitate constantă este bine să se întâmple după vârsta de 4 ani;
2.Într-o anume măsură, firea copiilor poate influența genul de sport preferat de aceștia;
3.Părinții trebuie doar să observe ce îi place celui mic să facă în parc – să se plimbe cu bicicleta, să se joace cu mingea cu ceilalți copii, sa se cațere pe plasele din parc sau preferă să stea într-un singur loc fără să facă prea mult efort fizic;
4.În funcție de ceea ce observă, pot înscrie copiii la înot, fotbal, handbal, volei, gimnastică, dans, karate, tenis, karting etc.;
5.Dacă observă că activitatea sportivă respectivă nu-i face deloc plăcere copilului după câteva antrenamente, pot încerca altceva până găsesc ce i se potrivește;
6.Nu trebuie neglijată opinia copilului. Uneori, chiar de la patru ani, unii au preferințe clare și părinții trebuie să țină cont de ele, chiar dacă nu-și doreau neapărat pentru copil ceea ce-și dorește el;
7.Este posibil ca după un timp, cel mic să constate că de fapt nu îi place ce și-a ales, iar părinții nu trebuie sa îl blameze pentru asta. Ei trebuie sa fie înțelegători, deoarece până nu experimentezi cu adevărat ceva, nu știi dacă îți place sau dacă faci față.

Vă dorim mult sport în tot ceea ce faceți!